چه کسانی دچار چاقی می شوند؟

شناسهٔ خبر: MTE1NDk0 -
چه کسانی دچار چاقی می شوند؟ این سوال بسیار مهمی است چراکه می تواند وضعیت بدنی شما را مشخص کند. همه افراد چاق به دلیل به چاقی مبتلا نیستند و دلایل مختلفی در این باره وجود دارد. چه کسانی دچار چاقی می شوند؟ پاسخ خود را در این مطلب بخوانید.

به گزارش پیک نکا، 

چاق  و عاشق رستوران هستید؟

چه کسانی دچار چاقی می شوند؟ کسانی که عاشق رستوران هستند. مقدار هر وعده غذا معمولا در رستوران ها خیلی زیاد است. شاید ۳ برابر یک وعده غذایی عادی. بهترین راه برای متعادل نگه داشتن مقدار کالری غذاها این است که هر وعده غذای شما به اندازه یک مشت باشد. اگر نمی خواهید وزن اضافه کنید باید مقدار وعده های غذایی را اندازه بگیرید. رستوران ها باعث می شوند کالری زیادی مصرف کنید.

 

چاق  ها، صبحانه را حذف می کنند

کسانی که صبحانه نمی خورند 5.4 برابر بیشتر از دیگران به چاقی دچار می شوند. چرا؟ حذف یک وعده غذایی، متابولیسم را کند و اشتها را تحریک می کند. این حالت، بدن را در فاز ذخیره چربی قرار می دهد و تمایل شما به پرخوری در وعده بعدی را افزایش می دهد.براساس مطالعات، 17 درصد از آمریکایی ها برای کاهش وزن، وعده های غذایی خود را کم می کنند اما مشکل این است که حذف یک وعده غذایی- مخصوصا صبحانه- شما را چاق  تر می کند.

 

دوستان چاق ، باعث چاقی می شوند

با کسی معاشرت کنید که برنامه کاهش وزن را آغاز کرده باشد و فعالیت هایی را پیشنهاد بدهد که هر دو بتوانید آنها را انجام دهید. همچنین اجازه ندهید کسی غذای خودش را به شما تحمیل کند! چرا که بررسی ها نشان می دهد زمانی که دوست شما چاق  باشد، احتمال چاق  شدن شما نیز تا 57 درصد افزایش می یابد. این احتمالا به رفتارهای اجتماعی و انتظار جمع از شما مربوط می شود.

 

به یک غذا راضی نمی شوید؟

اگر چاق هستید باید بگوییم وقتی به جای یک غذای خاص، چند مدل غذا سفارش می دهید، بیش از صد کالریاضافی دریافت می کنید؛ چرا؟ چون سفارش چندین غذا موجب می شود بیشتر از مقدار مورد نیاز غذا بخورید. بهتر است غذای اصلی رستوران را سفارش دهید و تحت تاثیر ترفندهایی که جیب شما را خالی می کنند قرار نگیرید.

 

چه کسانی به چاقی دچار می شوند؟

کسانی که کمتر میوه و سبزیجات می خورند به احتمال بیشتری دچار چاقی می شوند. سبزیجات کالری کمی دارند و کربوهیدرات بسیاری از آن ها هم پایین است. محتوای آب موجود در سبزیجات و جویدنی که برای شکستن بافت آن ها نیاز است، کمک می کند سریع تر احساس سیری کنید. بنابراین غذای کمتری خواهید خورد. بعلاوه مقدار فیبر بالای سبزیجات کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید و مدتی بعد از غذا خوردن به سراغ میان وعده های غیر ضروری نروید. سعی کنید سبزیجات را همراه تمام وعده ها و میان وعده ها میل کنید.

 

 

انرژی زاها، باعث افزایش وزن  می شوند؟

مکمل‌های نوشیدنی برای وزرش‌هایی که حدودا از ۹۰ دقیقه هستند می‌توانند بسیار کاربری باشند، زیرا کربوهیدرات کافی را برای عضلات فراهم می‌کنند. افرادی هم که کمتر از این میزان ورزش می‌کنند بهتر است که از آب به‌جای نوشیدنی‌های وزرشی استفاده کنند. وزرشکاران باید به این نکته توجه داشته باشند که با مصرف غذاهای مناسب نیز می‌توانند به‌سوخت و ساز مورد نظرشان دست یابند. البته استفاده از نوشیدنی‌های مکمل برای مسابقات توصیه می‌شود اما نیازی به‌استفاده روزانه از آن‌‌ها وجود ندارد.با وجود اینکه نوشیدنی‌های انرژی‌زا تاثیرات خوبی در وزرشکاران دارند و باعث بهبود عملکردشان می‌شوند اما باید توجه داشت که بسیاری از ورزشکاران به‌اندازه زیادی از این نوشیدنی‌ها و مواد مشابه استفاده می‌کنند و عملا حجم زیادی از کالری را وارد بدنشان می‌کنند. باید توجه داشت که برای ورزش‌های عادی چندان نیازی به‌استفاده از این مواد وجود ندارد و در حقیقت تنها ورزشکاران مسابقات باید از این مواد استفاده کنند تا بتوانند کارایی کافی در جریان مسابقه داشته باشند.

 

چاقی و خواب زیاد

بسیاری از مطالعات حاکی از آن است، افرادی که خواب کافی دارند اغلب نسبت به‌افرادی که ۷ تا ۹ ساعت می‌خوابند وزن بیشتری دارند. زمانی که فرد بیشتر از ۷ ساعت در شب بخوابد هورمون‌های اشتهای وی زیاد می‌شوند و در نتیجه وی تمایل به‌خوردن غذا خواهد داشت. برخی مطالعات نیز مدعی شده‌اند که زمانی که افراد در اوقات نزدیک به‌خواب غذا می‌خورند تمایل بیشتری به‌غذاهایی با کالری بالا خواهند داشت. از آن‌جایی که انسان موجودی مثل خفاش و خون‌آشام نیست که شب‌ها زیاد بیدار بماند، بهتر است که شام را پیش از ساعت ۸ شب میل کنید و شب‌ها نیز حداقل ۷ ساعت بخوابید.

 
الودکتر

ارسال نظر

بالا
کیمیا سامانه