با این روش ها می توانید مصرف قند و شکر را کمتر کنید

شناسهٔ خبر: MTExNTMx -
قند شکر از ملزومات شیرین و دوست داشتنی محسوب می شوند ه مصرف بیش از اندازه آن خطرناک است اما در این مقاله راه کار هایی را به شما معرفی نموده ایم که کصرف این دو ماده را به حداقل برسانید

به گزارش پیک نکا، برای آنکه سالم تر باشید و بیشتر عمر کنید باید از مصرف مواد مضر دوری کنید یکی از این مواد استفاده بیش از حدقند و شکر است.در این مقاله برای شما راه کار های کم کردن مصرف قند را برای شما معرفی نموده ایم.

جانشینی سالم تر جایگزین قند
هدف از پیدا کردن جانشین برای ماده قندی این نیست که بطور کامل قند رو از برنامه غذایی حذف کنید بلکه هدف پیدا کردن جانشین سالم و مفید برای سلامتی است مثل شکر قهوه ای که حاوی قند مفید برای بدن است.
شما میتونید با اضافه کردن عسل محلی طبیعی به چای، هم مصرف قند رو کم کنید و هم با افزایش ایمنی بدن با آلرژی مبارزه کنید.
برای درست کردن شهد ها از شکر قهوه ای استفاده کنید. قندهای طبیعی بدلیل اینکه برای پردازش و هضم به مدت زمان طولانی تری احتیاج دارند و از آنجاییکه مدت زمان برای پردازش به گلوکز هرچه طولانی تر باشد بهتر است، پس جایگزین مناسب تری هستند.

از قند نوشیدنی ها غافل نشید
ساده ترین راه برای شروع کاهش مصرف شکر، نوشیدنی هاست. میتونید از طعم دهنده ها به جای شیرین کننده ها استفاده کنید. مثل چای که میتونید اون رو با لیموی تازه میل کنید یا بجای آن از نوشیدنی آب و لیمو استفاده کنید.

برچسب مواد غذایی رو چک کنید
قند افزودنی اسامی متفاوتی دارد. حتی اگر اسم شکر به شکل واضح و صریح روی بسته بندی های مواد غذایی نوشته نشده باشد، شما نباید به نداشتن هیچگونه ماده قندی در آن مطمئن باشید. نام هایی مثل ساکاروز، مالتوز و فروکتوز نوعی قند بشمار می آیند. از شایع ترین مخفیگاه های شکر، سس های سالاد، ادویه جات و چاشنی ها هستند.

عطر و طعم بیشتری به غذا بدهید
بجای افزودن شکر اضافی به غذاها، از طعم دهنده ها و عطریاتی مثل وانیل، دارچین و جوز و طعم مرکبات برای رسیدن به طعم شکر استفاده کنید. استفاده از این طعم دهنده ها، راهی عالی برای اضافه کردن شیرینی به غذا و نوشیدنی بدون افزودن شکر فراوری شده است. وقتی که مصرف شیرینی جات رو کاهش میدید به شکل شگفت انگیزی میلتان به آنها هم کاهش پیدا میکنه.

الو دکتر

ارسال نظر

بالا
کیمیا سامانه