چطور کاهش اشتها و کاهش وزن داشته باشیم؟

شناسهٔ خبر: MTEzOTgx -
تا وقتی برای غذا خوردن اشتها داشته باشید، کاهش وزن کار سختی خواهد بود. وقتی بتوانید کاهش اشتها داشته باشید، می توانید کاهش وزن را هم تجربه کنید. ما به شما می گوییم چطو اشتها را کاهش دهید.

به گزارش پیک نکا، میوه کاهش وزن

به گزارش سایت الودکتر، هر سیب به اندازه تقریبی یک شیرینی کوچک کالری دارد و به همان اندازه نیز از الیاف برخوردار است.افرادی که در روز فقط سه سیب می خورند بیش از کسانی که روزانه فقط سه شیرینی سالم مصرف می کنند، وزن کم می کنند. اما پوست سیب نباید کنده شود. این پژوهش ها نشان می دهد که بین اسید اورسولیک موجود در پوست سیب و خطر چاقی رابطه ای معکوس وجود دارد. میوه های مثل هندوانه ، گوجه فرنگی ، خیار ، گریب فورت ، طالبی قارچ و سبزیجاتی مانند کاهو ، کلم ، اسفناج حاوی مقادیر زیادی آب بوده که مصرف آنها باعث اشغال حجم زیادی از معده میشود که شخص احساس سیری می نماید و در نتیجه باعث کاهش اشتها و لاغری می شود. برای اینکه بتوانید از همه این میوه ها و سبزیجات استفاده کنید بهتر است خلاقیت داشته باشید تا زود خسته نشوید. مثلا با میوه ها سالاد میوه درست کنید و یک روز درمیان بخورید و روز دیگر با سبزیجات مختلف سالاد درست کنید و یا اینکه از ترکیب میوه و سبزیجات سوپ درست کرده و به عنوان وعده های غذایی مصرف نمایید .

 

کاهش اشتهای طبیعی

تخم مرغ به طور طبیعی جلوی اشتها را می‌گیرد زیرا حاوی پروتئین و ریزمغذی‌هایی است که دیر هضم هستند و به این ترتیب باعث سیری می‌شوند. محققان دریافته‌اند خوردن تخم مرغ باعث تحریک سنتز گلوکز (قند) در روده می‌شود و این امر طول مدت سیری را بیشتر می‌کند. یک عدد تخم مرغ را آب پز کرده و سفیده‌اش را میل کنید. این کار جلوی اشتهای شما را می‌گیرید و نمی‌گذارد به هوای بقیه، شام یا ناهار مفصلی بخورید. توجه داشته باشید فقط سفیده‌ی تخم مرغ را توصیه کردیم نه زرده‌ی آن‌را. زرده‌ی تخم مرغ سرشار از چربی و حاوی حدود 70 کالری است.

 

فیبر بریزید در معده

فیبرها جزو آن دسته از مواد غذایی هستند که پس از مصرف حجم زیادی از معده را پر کرده در نتیجه حس سیری به فرد می دهد فیبرها به دوسته فیبرهای غیر قابل جذب و قابل جذب تقسیم میشوند که فیبر های غیر قابل جذب به دلیل حجیم بودن سبب سیری می گردند. البته حجم این ماده غذایی تاثیری در کالری آن نداشته و کالری خیلی کمی دارند . دسته دوم فیبرهای قابل جذب هستند که قند خون را تنظیم کرده و به صورت غیر مستقیم باعث سیری  ، کاهش اشتهاو لاغری میشوند . تنظیم بودن قند خون باعث کنترل حس گرسنگی در بدن شده و فیبرهای قابل جذب به این صورتاشتها را کاهش می دهند . برخی از آنها مانند لوبیا ، توت فرنگی و سیب و گلابی می باشند و به این شکل فرایند کاهشاشتها و لاغری را بر عهده میگیرند .

 

از ادویه ها غافل نشوید

ادویه زیاد در غذاها باعث کاهش اشتها و لاغری و همچنین کم شدن حجم غذای مصرفی میشود . غذاهای تند و تیز با سرعت کمتری خورده شده و البته همراه با آن هم اب مصرف میشود در نتیجه شخص خیلی زود احساس سیری می کند . این حس سیری خوردن غذا و کالری دریافتی را به مقدار زیادی کاهش می دهد و در نتیجه کاهش وزن و تناسب اندامهم بوجود می آید .

 

کدو حلوایی، داروی کاهش اشتها و لاغری

حتی پس از پختن، 88 درصد وزن کدوحلوایی را آب تشکیل می دهد. بنابراین معده را پر کرده و جای کمی برای کالری های اضافی می گذارد. از آنجا که 3 درصد آن را الیاف تشکیل می دهد، پس منبع خوبی برای کسب الیاف مورد نیاز بدن است.

 

تخمه بخورید تا سیر شوید

تخمه کدو مقدار زیادی پروتئین، چربی مفید و الیاف را در پوسته کوچک خود ذخیره کرده است. هر سه این مواد به آهستگی هضم و جذب بدن می شوند. آهستگی این روند هضم برای مدت طولانی به انسان احساس سیری می دهد و میزان قند خون را ثابت نگاه می دارد.

الودکتر

ارسال نظر

بالا
کیمیا سامانه